چگونه روتختی کهنه را نو کنیم؟

نو کردن روتختی کهنه

امروزه استفاده از روتختی‌ها به بخشی ضروری از زندگی ما تبدیل شده‌اند. با گذشت زمان، این کالای خواب ممکن است دچار ساییدگی و پارگی شوند و بر راحتی و عملکردشان تأثیر بگذارد. ما در این مقاله به شما نکاتی را در مورد چگونگی جلوگیری از کهنه شدن زود هنگام و نحوه بازیابی دوباره یا به عبارتی نو کردن روتختی کهنه خواهیم گفت. اگر به این موضوع علاقه‌مندید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

آموزش نو کردن روتختی کهنه

برای آشنایی بیشتر با روتختی و دیدین انواع آن بهتر است به صفحه مورد نظر خود در سایت خواب رویایی مراجعه نمایید. به طور کلی، این محصول شامل یک ست کامل با کالاهایی همچون: رو انداز، کاور لحاف، کاور تشک، لحاف لایت ، کاور بالشت و روکش کوسن می‌شود. که ممکن است پس از استفاده مکرر از آن‌ها دیگر تازگی و نو بودن خود را نداشته باشند که شما باید در حین استفاده از آن‌ها یکسری موارد را رعایت فرمایید در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

چگونه روتختی کهنه را نو کنیم

شناخت عواملی که موجب نازک شدن ملافه می‌شود؟

ملافه‌های رنگی ممکن است به دلیل عواملی مانند شستشو، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و عمر کوتاه‌شان کم‌رنگ شوند. همچنین ملحفه‌ روتختی‌های سفید نیز می‌توانند نازک شوند و حتی رنگ آن‌ها کدر یا زرد گردد. برای جلوگیری از این اتفاق، چند راه‌کار وجود دارد که می‌توانید از زود کهنه شدن و بلا استفاده شدن ملافه‌هایتان جلوگیری کنید.

  1. همیشه کاور لحاف خود را در آب خنک بشویید.
  2. از استفاده کردن شوینده‌های اسیدی حاوی سفید کننده خودداری کنید.
  3. سعی کنید مدت زمانی که رخت‌خواب شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌گیرد، نور آن را با کشیدن پرده مسدود کنید.
روش مراقبت از روتختی

نحوه شستن و مراقبت از لحاف به روش صحیح

قبل از اینکه به دستورالعمل‌های شستشو بپردازیم، فقط بگویم که بهترین راه برای مراقبت از لحاف این است که آن را باکاور لحاف بپوشانید تا نیازی به شستشوی مستقیم و مداوم آن نداشته باشید. بهتر است برای طول عمر بیشتر روتختی، به موارد زیر توجه نمایید.

  • از شست‌شوی مدام لحاف بپرهیزید.
  • از چیدن نخ‌های شل ملحفه کشدار به وسیله ناخن پرهیز کنید.
  • لحاف‌های خود را تا کنید و مرتب نگهدارید تا لکه‌ها و علائم چربی روی‌شان ظاهر نشود.
  • اگر روتختی‌ها را به صورت ماشینی می‌شویید، ماشین لباسشویی خود را روی یک چرخه ملایم بگذارید و آب سرد را برای شستشو تنظیم کنید.
  • اگر لحاف‌های خود را تا شده نگهداری می‌کنید، هر چند وقت یکبار نحوه تا شدن آن را تغییر دهید تا چین‌های عمیق در لحاف به طور دائمی ایجاد نشود.
  • اگر نگرانید که روتختی‌ها رنگ پس‌دهند، دستمال‌های رنگ گیر را همراه با سرویس خوابتان درون ماشین لباسشویی قرار دهید، تا رنگ‌های خارج شده، جذب دستمال گردند.
نحوه مراقبت از روتختی‌های قدیمی

با روتختی‌های قدیمی چه باید کرد؟

وقتی ملحفه‌های شما فرسوده می‌شوند و دیگر همان احساس گرمای قدیمی را ندارند، بهتر است به جای دور انداختن همه آنها، با چند ایده خلاقانه برای نو کردن روتختی کهنه خود اقدام کنید. با روش‌های زیر می‌توانید جانی دیگر به ملحفه کهنه خود دهید.

  • روبالشی‌ها را می‌توان به راحتی به روکش کوسن‌های جذاب تبدیل کرد.
  • کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف را کنار بگذارید و کیف‌های شیک خود را از روکش لحاف‌های قدیمی خود بسازید.
  • آنها را به مربع یا مستطیل کوچکتر برش دهید و لبه‌ها را با دوخت یک لایه اضافه دیگر محکم کنید تا از ساییدگی‌شان جلوگیری شود. حال یک پارچه‌ی مستحکم و جذاب برای گردگیری، پاک کردن سطوح و تمیز کردن گردو غبار خواهید داشت.
  • پارچه را متناسب با ابعاد میز خود ببرید و در صورت تمایل یک تزئین ریز به آن اضافه کنید و از رومیزی جدید خود لذت ببرید.
نحوه شستشوی روتختی کهنه

وقتی به روتختی دو نفره قدیمی و کهنه شده خود نگاه می‌کنید، اجازه ندهید افکار اشتباه شما را به انداختنشان در سطل زباله راهنمایی کند. حیله‌گر باشید، تخیل خود را بکار گیرید و ملحفه‌های قدیمی خود را به چیزی جدید و هیجان‌انگیز تبدیل کنید. در هر حالی سعی کنید تاثیر مثبتی بر محیط زیست بگذارد.

جمع‌بندی

به طور کلی، نو کردن روتختی کهنه، بیشتر فرآیندی است که در طول مسیر استفاده محصول باید رعایت کنید و مراقبت‌های ویژه را داشته باشید. چراکه باید روند طبیعی ساییدگی و پارگی را که روتختی‌ها در طول سال‌ها متحمل می‌شوند، درک نمایید. تنها راه نو نمودن این لوازم، دوباره خریدنشان است. پس بهتر است آنقدر به خوبی از کالای خواب خود استفاده نمایید که عمر مفید خود را بگذرانند و نیاز به تعویض مداوم این محصولات را نداشته باشید. برای داشتن کالای خواب باکیفیت و عمر طولانی، از فروشگاه خواب رویایی اقدام به خرید کنید.

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *