3 روش برای ثابت ماندن روتختی و جلوگیری از سرخوردن آن

سر نخوردن روتختی

روتختی ناهمواری که به سادگی در جای خود باقی نمی‌ماند بسیار آزاردهنده است. لحافی که به خوبی در جای خود ثابت نماند، نه تنها از نظر زیبایی ظاهری بر روی تخت ناخوشایند به نظر می‌رسد، بلکه اگر همچنان در داخل روکش حرکت ‌کند، ممکن است هنگام خواب گرما و پوشش ناهمسانی را به بدنتان انتقال دهد. بنابراین نیاز به راهکاری برای برطرف کردن این مشکل خواهید داشت. ما قصد داریم برخی از نکات و ترفندهایی که به شما در ثابت ماندن روتختی کمک می‌کند را در این مقاله به اشتراک بگذاریم. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا روتختی من در جای خود ثابت نمی‌ماند؟

به طور کلی، روتختی دچار لغزش نمی‌شود و قرار نیست لحاف شما در هنگام استفاده، در داخل کاور لحاف حرکت کند یا به سمت پایین سر بخورد. اما اگر متوجه شدید که لحاف شما برایتان چنین مشکلی ایجاد می‌کند، ممکن است علت این ایراد، یکی از موارد زیر باشد:

عدم تطابق ابعاد

یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود لحاف شما در جای خود باقی نماند، عدم تطابق سایز آن با سرویس خواب شما است: روتختی شما نباید بزرگ‌تر از لحاف شما باشد و همیشه باید کاور لحاف خود را با سایز لحاف خود هماهنگ کنید.

جلوگیری از سرخوردن روتختی

جنس روتختی

روتختی‌ها در انواع مختلفی از سبک‌ها و پارچه‌ها تولید می‌شوند که برخی از آن‌ها بیشتر از بقیه مستعد جابجایی هستند. پارچه‌های سبک‌تر مانند ابریشم ممکن است لغزش و تحرک بیشتری داشته باشند، همچنین انتخاب پارچه‌های سنگین‌تر، حتی اگر در اندازه استاندارد تخت شما خریداری شوند ممکن است این مشکل را برایتان ایجاد کنند.

جابجایی در خواب

بعضی از ما، در هنگام خواب زیادی تکان می‌خوریم! پیچیدن و حرکت خودمان در زمان خواب یکی از علت‌هایی است که موجب جابجایی و حرکت روتختی می‌شود، به‌خصوص اگر اندازه‌های ملحفه استاندارد نباشد و یا پوشش لحاف‌تان از جنس سبک وزن و لیز باشد.

ثابت نگه داشتن روتختی

چگونه لحاف خود را در جای خود ثابت نگه داریم

با توجه به دلایل عنوان شده در خصوص ثابت نماندن روتختی، در اینجا به چند راه‌حل می‌پردازیم که به شما در ثابت نگه‌داشتن روکش لحاف لایت کمک خواهد کرد:

استفاده از سنجاق و گیره نگه‌دارنده

سنجاق‌ها و گیره‌ها همگی می‌توانند برای ثابت نگهداشتن کاور تشک و لحاف استفاده شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سنجاق یا گیره انتخابی خود را به دو گوشه پایینی کاور لحاف یا چهار طرف ملحفه کشدار خود متصل کنید، به طوری که به خوبی با لحاف و تشک شما درگیر شوند. این روش اگرچه ساده است، اما معایبی هم دارد: نه تنها وصل کردن و برداشتن سنجاق‌ها، هر بار که لحاف خود را عوض می‌کنید دشوار است، بلکه اگر در خواب زیاد بچرخید، امکان باز شدنشان زیاد است و می‌توانند برایتان خطرناک باشند. گیره نگه‌دارنده روتختی، گزینه مناسب‌تری نسبت به سنجاق است.

ثابت ماندن روتختی

خریداری روتختی با ابعاد مناسب کالای خوابتان

همانطور که در بالا ذکر شد، یک عنصر کلیدی برای نگه داشتن لحاف در جای خود، اطمینان از اندازه صحیح و استاندارد آن با تخت‌خواب و لوازم خوابتان است. اگر کاور لحاف‌تان برای لحاف شما خیلی کوچک است، آنطور که در نظر گرفته‌اید انعطاف پذیر و راحت نخواهد بود و ممکن است لحاف شما دچار مشکل شود و روی بدن‌تان احساس ناراحتی کنید. به‌همین‌ترتیب، زمانی که روکش لحاف خیلی بزرگ باشد، موجب حرکت لحاف در درون خود می‌شود. پس به خاطر بسپارید، همیشه روتختی یک نفره یا دونفره خود را با اندازه تخت و لوازم خود هماهنگ نمایید.

استفاده از روتختی‌های بنددار و کش‌دار

برخی از برند‌ها، در قسمت 4 گوشه داخلی‌ کالاهای خوابشان بند‌هایی را قرار می‌دهند تا به راحتی بتوان لحاف را درون کاور فیکس و ثابت نمود. خرید محصولاتی با چنین ویژگی‌هایی، به نگرانی‌های شما خاتمه خواهد داد و دیگر نگران ثابت ماندن روتختی نخواهید بود.

فیکس کردن روتختی

جمع‌بندی

به‌طورکلی، لحافی که مدام می‌لغزد و یا به اطراف حرکت می‌کند، به احتمال زیاد به دلیل عدم تطابق اندازه است، اما از طرفی می‌تواند ناشی از پارچه‌های نرم و سبک باشد. به‌هرحال، برای جلوگیری از لیز خوردن سرویس کاور لحاف یک نفره و دو نفره خود، به این 3 نکته توجه کنید تا بتوانید خواب آرامی داشته باشید.

امتیاز ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *